Apie gamyklą, kurioje latviai sukūrė savo Formulę F4

Vienas įdomiausių paskutiniu metu aplankytų objektų, vis dar išlaikęs dalelę tos dviprasmiškos Tarybinės atmosferos, kuri daugelyje panašių vietų jau senokai dingusi iš peties pasidarbavus nelegaliais būdais prasimaitinti bandantiems piliečiams. Čia būnant nesunku įsivaizduoti buhalterės, skrebinančios kalkuliatoriaus mygtukus darbo dieną ar vyr. inžinieriaus pavaduotoją po įtemptų apmąstymų iš apatinio stalčiaus traukiantį puslitrį trauktinės.

Prieš daugiau nei pusę amžiaus, 1954 metais pirmajį kartą sugaudė šiuolaikiškos Daugpilio autoremonto gamyklos Nr.3 įrengimai. Jei tikėti vietinių prisiminimais, tuo metu tai buvo vienintelė vieta visoje TSRS, kur remontuodavo UAZ (УАЗ) markės automobilius, liaudyje plačiau vadinamus viliukais. Šiuo metu iš šios garsios gamyklos liko tik išgrobstyti gamybiniai cechai niūriais išdaužytais langais. 1996 metais gamykla sustabdė savo veiklą. Šlovingus laikus primena tik ataskaitos ir bukletai, saugomi Daugpilio muziejaus fonduose.
Įdomu tai, kad Latvija turėjo ne vieną šansą sukurti savo automobilių gamybos imperiją. 1908 m. aukščiausios valdžios įsakymu Rygos Ruso-Baltijos vagonų gamykloje buvo pradėtas pirmojo rusiško automobilio kūrimas. Ir iš tiesų toks automobilis buvo sukurtas, bet prasidėjęs Pirmasis pasaulinis karas sužlugdė visas viltis pradėti serijinę gamybą.

RAF Latvija
Pirmosios Respublikos laikais, Ulmanio vyriausybei kuriant naujas darbo vietas, buvo neatmesta ir automobilių verslo galimybė. Noras sukurti nuosavą automobilio modelį buvo per brangus, todėl buvo įsigyta licenzija surinkinėti Ford automobilius. Surinkimo linija atsidarė jau minėtoje vagonų gamykloje. Iki gamyklos nacionalizavimo 1940 metais, buvo spėta surinkti 300 lengvųjų automobilių ir 1000 sunkvežimių.
Beje, kaip tik tais pačiais 1954 metais, kai Daugpilyje duris atvėrė autoremonto įmonė, Rygoje buvo įkurta RAF gamykla, vienintelė visoje TSRS gaminusi mikroautobusus.

Daugpilio Formulė „Selija-F4“

Selija F4, 1969 m.

Šis lenktyninio automobilio modelis turėjo tapti alternatyva nacionalinėse Formulės 4 varžybose labiau paplitusiam modeliui „Estonia-15“. 1969 metais, vadovaujami vyr. inžinieriaus F. Pitkevičiaus, Daugpilio autoremonto gamyklos Nr.3 darbuotojai sukūrė naują sportinį automobilį. Buvo pagamintas tik vienas egzempliorius, kuriuo lenktynėse startavo V. Beišansas. Pagal savo charakteristikas Selija-F4 (latviškai „Sēlija“) teoriškai lenkė „Estonia-15“. Su patobulintu 350 cm3 IŽ varikliu ji turėjo išvystyti didesnį nei 170 km/h maksimalų greitį. Deja, automobilis nebuvo galutinai ištobulintas ir po kelių nesėkmingų pasirodymų 1969 metų sezono lenktynėse buvo užmirštas.

Prie gamyklos
Prie gamyklos

Eime į vidų
Eime į vidų

Švariai valykite kojas
Švariai valykite kojas

Batus geriau išvis nusiauti
Batus geriau išvis nusiauti

Čia pat - sveikatos kampelis
Čia pat – sveikatos kampelis

Teks palaukti - prisėskit
Teks palaukti – prisėskit

Rūdys beldžias į duris
Rūdys beldžias į duris

Laiko koridorius
Laiko koridorius

Tvarkinga betvarkė
Tvarkinga betvarkė

Darbo kabinetas
Darbo kabinetas

Tvirtai pritvirtink!
Tvirtai pritvirtink!

Byla Nr.61
Byla Nr.61

5 litrai
5 litrai

Šviestuvų mūšis
Šviestuvų mūšis

Metrologija
Metrologija

Archyvas
Archyvas

Nutukęs
Nutukęs

Buhalterija
Buhalterija

ESM
ESM

Skersvėjis
Skersvėjis

Laikas išgerti
Laikas išgerti

Šviesos greičiu lekiančio zebro nuotykiai
Šviesos greičiu lekiančio zebro nuotykiai

Pirmūnai
Pirmūnai

Spalio slėpynės
Spalio slėpynės

Reklama
Reklama

Ištekėjusi elektra
Ištekėjusi elektra

Atvirų durų diena
Atvirų durų diena

Studija
Studija

Staklistas
Staklistas

Susirinkimų salė
Susirinkimų salė

Ir vėl spalis
Ir vėl spalis

Girtas grafinas
Girtas grafinas

Šviesos įjungimo instrukcija
Šviesos įjungimo instrukcija

Jums didelio?
Jums didelio?

Ar mažo?
Ar mažo?

Cecho stogas
Cecho stogas

Pašaliniams D.
Pašaliniams D.

Ledinukai
Ledinukai

Recommended Posts

Facebook komentarai:

Showing 2 comments
  • Laurynas
    Atsakyti

    Įspūdinga! gražios nuotraukos.
    Siūlyčiau apsilankyti Linksmakalnyje buvusiam KGB radijo žvalgybos centre,jei dar nesugriovė,
    kažkur dar buvo Rezervinė LTSR televizijos studija.

  • Vasia
    Atsakyti

    Labai patiko! Aciu!

Jūsų nuomonė