Estijai priklauso daugiau nei 1500 salų. Antra pagal dydį – Hiiumaa, susiformavo po galingo sprogimo, kurį sukėlė ne amerikiečiai numetę branduolinę bombą, o meteoritas. Tai įvyko senokai, prieš 455 milijonus metų. Savaime aišku, nėra to įvykio nuotraukų, bet šis faktas Hiiumai leidžia vadintis viena seniausių salų pasaulyje. Nors ypatingais gamtos lobiais ir reljefu ji nepasižymi, tačiau būčiau melagis, jei teigčiau, kad ten nėra ką veikti ir į kur įsmeigti žvilgsnį.
Be seniausio pasaulyje veikiančio švyturio Hiiumoje yra dar galybė dalykų, kurių keletą spėjome aplankyti dviejų nakvynių kelionės metu. Kas liečia nakvynę gamtoje, buvome nustebinti neįtikėtinai aukštu turistų etikos lygiu, nes atsitiktinai pasirinktame nemokamame kempinge radome gerokai daugiau, nei tikėjomės. Ideali tvarka, nei vienos šiukšlės, pavėsinės su abugelių dar „neišdrožinėtais“ stalais, griliai su dūmtraukiais, sausos malkos ir t. t. Ant stalų net peleninės padėtos! Ir lauko tualetas švarus. Apie ramų smėlėtą paplūdimį gal net nekalbėsiu. Pažiūrėjus į lietuviškas poilsio vietas darosi gėda, kad daugelis mūsų dar nesuprato, kad tai yra mūsų visų turtas, o ne kažkoks „valdiškas“ reikalas, kurį nušikti ir sulaužyti yra pramoga. Jei norėsit koordinačių, rašykit asmeniškai, nes tikėtina, kad tarp skaitytojų yra ir tas šikantis bei laužantis.
Apie vieną kitą aplankytą vietą parašysiu atskirai, o dabar, kol estiškas varškės pyragas dar virškinasi, siūlau paganyti akis ir galbūt pradėti planuoti kelionę į Estiją. Gero žiūrėjimo!
Trumpas sustojimas Lietuvos – Latvijos pasienyje
Dauguma pasienio posto pastatų stovi nebenaudojami
Estija. 1904 m. pastatytas 308 metrų ilgio Kasari tiltas tuo metu buvo ilgiausias gelžbetonio tiltas Europoje
Haapsalu pilis, kurią iki šiol garsina Baltosios Damos legenda
Haapsalu konservų fabriko vandens bokštas
Valandos kelionė keltu iš Rohuküla į Heltermaa
Naktinėjimas Suuresadama iškyšulyje
Labas rytas! Selfis pasieniečių fortposto (1ПЗ „Физмат”) stebėjimo bokštelyje.
1ПЗ „Физмат” autotechnikos garažai
1940 m. statybos Hiiessaare artilerijos baterijos BS-90 (III-152/45) pozicija
Neplanuotas reginys – senų automobilių paroda – orientacinis ralis
Pats mieliausias pasieniečių bokštelis – Lehtma pakrantėje
Įėjimas Lõimastu-Kukeraba artilerijos baterijos BB-316 (IV-180/57) generatorinę
Į Lõimastu-Kukeraba artilerijos baterijos „smegenis“ veda du ilgi smėlynuose įrengti tuneliai
Viena iš įspūdingo dviejų aukštų požeminio komandinio punkto patalpų
Komandinio punkto stebėjimo postas
Pabūklų pozicijų kazematai – užtvindyti. Po vandeniu slepiasi daug ilgus metus nepaliestos įrangos
Žvėriškų matmenų pabūklo pozicija
Salos panorama nuo Tahkuna švyturio viršaus
Seniausias iki šiol veikiantis Kõpu švyturys (1531 m.)
Ristna švyturys, pagamintas Prancūzijoje
Ristna artilerijos baterijos BS-42 (IV-130/50) tolimačio bokštas
Koridorius jungiantis kazematus prie pabūklo pozicijos
Požeminis baterijos komandinis punktas
Nuo bokšto viršaus atsiveria stebuklingas vaizdas
Prieš pajudant Lietuvos link, pasivažinėjam karinio Kiltsi aerodromo pakilimo taku
Yra tikrai graziu foto ^^ Labiausiai sudomino Lõimastu-Kukeraba Gaila kad viska uztvinde vandeniu tiek daug dar nepamatem 🙁
Kokybiskos foto.
Nuotraukos ir pasakojimas tikrai patiko 🙂 Bet nu gal man kaip merginai per aukštas pilotažas, bet kas yra „artilerijos baterijos” ir „kazematai”? 🙂
Labas Paulina!
Kranto gynybos dalinių artilerijos baterija skirta kranto gynybai nuo laivų ir jūros desantų. Gali būti stacionarioji ir judrioji (savaeigė arba velkamoji). Stancionarinės baterijos paprastai taip įrengiamos, kad galėtų apšaudyti ne tik jūrą, bet ir sausumą, jeigu priešui pavyktų išsilaipinti.
Kazematas – atspari gynybinio statinio patalpa, nepramušama artilerijos sviedinių ir bombų.