Sunku patikėti, bet du plieno broliai, jungiantys Vilijos krantus prieš jai susijungiant su Žeimenos srove, nėra įtraukti į šalies paveldo sąrašą. Abu geležinkelio tiltai žavi savo raumeningais plieno pečiais ir net jau pagal paskirtį nebenaudojamas brolis yra kuo puikiausios būklės, suremontuotas ir puikiai prižiūrėtas.
Šią vietą, kaip įprasta, aptikau nagrinėdamas žemėlapį. Informacijos apie tiltus – skystoka. Naudojamas tiltas pastatytas pagal standartinį projektą – bent vieną dvynį jis tikrai turi – lygiai toks pat kerta Jūros upę Tauragėje. Nebenaudojamas brolis kiek išraiškingesnis: prieigose įrengti masyvūs dekoruoti turėklai, kelias daug erdvesnis, konstrukcijoje panaudota didelio spindulio arkos forma. Apylinkių gyventojai sako, kad antroji vėžė, kuri ėjo tuo tiltu nebenaudojama maždaug nuo 70-ųjų, t.y. jau keturiasdešimt metų. Abu tiltai virš Vilijos iškilę per gerą dešimtį metrų, vaizdas tikrai neprastas tiek iš apačios, tiek einant tiltais, tiek nuo jų viršaus.
Ieškantys geolobių, čia turės progą surasti nesudėtingai, bet įdomiai, tinkamoje vietoje paslėptą lobį. Tikrai verta pasikratyti žvyrkeliu tuos kelis kilometrus, juo labiau, prieš pasiekiant šiuos plieno milžinus teks pasisupti ant beždžionių tilto, ištempto virš Žeimenos žiočių.
Pakabinamas tiltas virš Žeimenos žiočių
Metalo konstrukcijų perspektyva tiesiog užburianti
Brolis, kuriuo vis dar rieda traukiniai
Keleivinis traukinys artėja greičiau nei tikėjausi
Viršuje vaizdai visuomet įdomesni
Iki kito karto!
idomu ,kur galima juos gyvai pamatyti
Sūnus sako: „Noriu pirma išmokti rašyti, o po to – skaityti“. Regis, tai įmanoma.
viskas imanoma ,jai noro turi
Tiltas vokiškas, atvežtas ir surinktas. Pradžioje buvo dvikelis, o pasikeitus gabaritų reikalavimams antrasis kelias buvo išardytas ir pakeltos priekio ir galo arkos (matosi nuotraukose, kad originalus skersinis nupjautas ir ant jo uždėtas naujas). Naujasis tiltas buvo pastatytas apie 70-uosius. Abiejais tiltais eismas vyko iki tol, kol nebuvo išardyta antoji vėžė, apie 2000 metus.
Ačiū