Ocean Crown. Kalėdinė atrakcija

Ką veikia klaipėdiečiai per šių metų Kalėdas? Važiuoja prie jūros paspoksoti į laivą „Ocean Crown“, kuris kūčių išvakarėse atsidūrė kiek arčiau kranto nei norėtų jo kapitonas. Tarp tų laimingų klaipėdiečių – ne taip ir dažnai laivai nepataiko pro uosto vartus – atsidūriau ir aš su savo fotoaparatu.

Vietą, kurioje pilvu ant dugno prigulė 2005 metais pagamintas, 30057 tonažo birių krovinių laivas galima pamatyti svetainėje www.marinetraffic.com Laivo ilgis 190, plotis – 32 metrai, plaukioja su Kipro vėliava.


Ocean Crown audros nunešamas į krantą

Tai antras mano matytas laivas nublokštas į krantą netoli Klaipėdos. Pirmasis, taip pat sausakrūvis, tik perpus mažesnis už „Ocean Crown“, norvegų laivas „Debora“ Melnragės paplūdimyje įstrigo 1997 m. lapkričio 3 dieną. Pamenu, tada turėjome juostinį fotoaparatą. Galbūt pavyks rasti ir asmeninio albumo nuotrauką.

Anava, neilgai trukus ir atsirado tas kadras. Štai aš, dar tik būsimas pilstytojas iš nieko į naują, kartu su savo mylimiausia sesute beveik lygiai prieš dvidešimt metų.

O čia dar vienas kadras kitu kampu, bet jau iš internetų.


Laivas „Debora“ Melnragės palūdimyje 1997 m.

Reportažas (2017-12-25)

Oras buvo nuostabus, bet ne Klaipėdoje ir ne prie jūros. Čia skersai klešnes vėdino žvarbokas vėjas, o jam pritarė vis stiprėjantis lietus. Beeinant laivo link drabužiai kiaurai permirko iš vienos pusės, o grįžtant iš kitos. Svarbiausia – tikslas pasiektas, o geros nuotaikos ir šlapi triūsikai nesugadino.


Laivu susidomėjo ne tik būrys klaipėdiečių, bet ir Lithuanian Air Force sraigtasparnis


Sraigtasparnis pakybojo virš laivo, apsuko ratą, pasimaivė atlikdamas keletą įspūdingų manevrų ir dingo


Vokiškai Nordmole artilerijos baterijai laivas nė motais, jos bėdos taip pat niekam nerūpi


Kaimynai nelaimėliai


Negailestinga jūra


Kabliukas Žemės rutuliui ant eglutės pakabinti


Kažkas sakė: „Netoli šiaurinio molo…“


Kampu į krantą


Ocean Crown profilio nuotrauka


Romantika

2017-12-26

Berašant šį trumpą tekstą stebėjau kaip prie laivo priartėjo du vilkikai. Nežinau, ką jie veikė, bet per dvi valandas laivas pajudėjo apie 20 metrų šiaurės rytų kryptimi, t.y. dar apie 10 metrų priartėjo prie kranto.


Laivo judėjimas dviejų valandų laikotarpyje

16:00 Vėliau, prie dviejų vilkikų prisijungė trečiasis, visi išsirikiavo viena linija pagal įstrigusio laivo ašį, panašu pradėjo vilkti nuo kranto. Iš tiesų, laivas nežymiai vos keletą metrų pajudėjo tolyn nuo kranto.

18:50 Deja, vilkikai Tak-6 ir Tak-11 pajudėjo atgal į Klaipėdos uostą, laivo išjudinti nepavyko.

2017-12-27

Iki 8 valandos ryto vilkikui Tak-10 pavyko laivą nutempti apie 50 metrų. Kelios minutės po 8 valandos į pagalbą stojo uoste išmiegojęs Tak-6. Vos per tris valandas pavyko laivą išvaduoti iš kritinės seklumos ir jau 12 valandą „Ocean Crown“ buvo nutemptas saugiu atstumu, kur prie kompanijos prisijungė Tak-11 ir laivas pilotas „Mingė“.

O štai taip atrodo naktinis Tak-10 triūsas. Sveikinimai šio laivo įgulai, padarius didžiausią darbą ištraukiant „Ocean Crown“!


Tak-10 judėjimas 2017-12-27 naktį, traukiant „Ocean Crown“

13:30 atsilaisvinus jūros vartams, vilkikai pradėjo tempti nelaimėlį į Klaipėdos uostą.

15:45 laivas „Ocean Crown“ prišvartuotas Žiemos uoste, AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ teritorijoje.

Recommended Posts

Facebook komentarai:

Jūsų nuomonė