Šioje šalyje nėra vietos senukams. „Kukurūzninkų“ kapinaitės

Tai ne filmas ir ne pasaka apie sūnų, išvežusį nusenusį tėvą į mišką, tai realybė. Septynetas nuilsusių darbo bitučių nukapotais sparnais išsirikiavę kaip šprotai skardinėje kartu liūdnai leidžia paskutines gyvenimo akimirkas vienoje Lietuvos pamiškėje. Vargu ar bent vienas jų dar raižys žydrąją padangę.

Trumpai apie An-2 lėktuvus

Iškart po Antrojo pasaulinio karo, 1946 m. buvo įkurta valstybinė įmonė ОКБ-153 (dabar – «Антонов»), kurios pagrindiniu konstruktoriumi paskirtas, būsimas socialistinio darbo herojaus ordino laureatas, Olegas Konstantinovičius Antonovas. Pirmoji ОКБ-153 užduotis buvo sukurti žemės ūkio paskirties lėktuvą. Vienas įdomesnių Antonovo biografijos faktų yra jo paskyrimas 1941 metais organizuoti sklandytuvų gamybą Kaune, panaudojant buvusios tramvajų gamyklos techninę bazę. Be abejo, „netikėtai“ įsiplieskęs karas privertė konstruktorių susikrauti lagaminus ir grįžti atgal.

Vos po vienerių su puse metų buvo išbandytas pirmasis An-2 prototipas СХА-1 (сельскохозяйственный самолет Антонова), vėliau konstruktoriaus garbei pervadintas tiesiog An-2. Laikui bėgant darbo liaudis davė jam pravardes: Anuška, Kukurūzninkas. NATO taip pat neatsiliko ir pakrikštijo Kumeliuku (Colt).

Nors pirminė lėktuvo paskirtis buvo pagalba žemės ūkyje, pasiteisinęs modelis ir pigi bei patogi konstrukcija palaipsniui suteikė naujų pareigų – buvo sukurta galybė įvairiausių modifikacijų:

  • Ан-2П – keleivinis (su 10 minkštų krėslų)
  • Ан-2ПП – priešgaisrinis
  • Ан-2C – medicininis (salone įrengtos 6 gulimos vietos ligoniams ir 2 lydintiems medicinos darbuotojams)
  • Ан-2Т – transportinis (iki 1,5 tonų krovinys), pašto, krovininis. Pats paprasčiausias modelis be salono apdailos ir sėdynių kelieiviams
  • Ан-2ТП – transportinis-keleivinis su 12 atlenkiamų krėslų
  • Ан-2ТД – transportinis-desantinis. Salone įrengti suoliukai 12-ai parašiutistų
  • Ан-2Ф – aerofotografinis
  • Ан-2Ф – eksperimentinis artilerijos ugnies koregavimo, su įstiklinta vidurine fiuzeliažo sekcija ir kulkosvaidžiu viršuje
  • Ан-2Л – miškų gaisrų gesinimui, su stiklinėmis talpomis chemikalams po fiuzeliažu ir sparnais
  • Ан-2ЗА – atmosferos zondavimui, su papildoma kabina prieš kilį stebėjimui
  • Ан-2 Геофиз – geofiziniams tyrimams
  • Ан-2ПК – penkiavietis, tarnybinis
  • Ан-2НАК – fotožvalgybai ir naktinei artilerijos žvalgybai, su dviem kiliais ir įstiklinta galine dalimi, apginkluotas kulkosvaidžiu УБТ arba automatiniu šautuvuНС-23, ne serijinis
  • Ан-3 – modifikacija su turbosraigtiniu varikliu ТВД-20
  • Ан-2В, Ан-4 – civilinis hidroplanas
  • Ан-6 –  aukštuminei orų žvalgybai, su specialia panoraminės apžvalgos kabina
  • Ан-2 «перехватчик» – su dubliuotu kulkosvaidžio bokšteliu ir prožektoriumi
  • Ан-2Э – bandomasis ekranoplanas

Kapinaitės


Berankiai


Surikiuoti it šprotai skardinėje


Be nosies? Pasitrauk į šalį


Atstumtasis


Grąžinkite sparnus! Mes norime kilti!


1000 AG


Žiaunos


Kojytės


Baisiai gražūs ratai


Nesikalbėsiu


Tas pats lėktuvas (kai dar jėgų turėjo). Nuotrauka iš internetų


Dabar tik raudona linija plonytė…


Piloto/-ų darbo vieta


Firminis šturvalas


Vertimų biuras


Pabaiga

Recommended Posts

Facebook komentarai:

Comments
  • erikas
    Atsakyti

    sveiki, gal butu galima suzinoti kur jie yra ?

Jūsų nuomonė