Paskutinis garvežys dar laukia

Autorius:
Kategorija: Technika, Visa Lietuva

Nu gi ne taip dainavo Mamontovas per paskutinį Foje koncertą! Prieš kiek ten? Dvidešimt metų?! O atrodo gerokai mažiau…
Ką jis ten bebūtų dainavęs, tas garvežys visvien dar laukia. Ir vieta jame yra… Laisva. Tik ko jis dabar laukia nelabai aišku – gal jį kas pašlifuos, išdažys ir pastatys prie kokios stoties ar tarpstotės. Aptvers ir neleis laipioti vietiniams pacanams. Nes negalima!

Taip, čia Lietuva. Visiškai labai slapta ir paslaptinga vieta. Blogi privažiavimo keliai, krūmai, tvoros, apsaugos kameros – tiek kliūčių sudaryta, kad jums net noras žinoti, kur stovi šis geležinis pypkorius nekils. Tai ir nesakysiu. Nes jei pasakyčiau, mane tamsią naktį prismaugtų pirmojo pasaulyje digerio vėlė ir įmestų į garvežio katilą. Geriau įjungsiu rimtų kalbų režimą ir parašysiu truputį išsamiau apie šį pensininką.

Паровоз Л

Būtent taip vadinasi tokių garvežių serija. Л (rusiška raidė – L), tai simbolis, skirtas sovietų inžinieriaus, lokomotyvų konstruktoriaus Levo Lebedianskio garbei. Jis ir buvo tas žmogus, vadovavęs konstruktorių komandai, kuri sukūrė šį garvežį. Be abejo, juos gamino ne tokius surūdijusius, niekam nežinomame Kolomna mieste, visai netoli Maskvos. Jis žinomas tik tuo, kad ten upė Maskva įteka Oką. Kažkas panašaus į mūsų Kauną. Juokauju. Turbūt.

1944 m. (karas dar nebuvo pasibaigęs) konstruktoriams buvo iškelta užduotis sukurti garvežį, kuris galėtų patenkinti augančias krovinių pervežimo apimtis, t.y. kuo greičiau pradėti gaminti ekonomiškus, galinčius važiuoti visuose Sąjungos geležinkeliuose be ženklių greičio apribojimų garvežius.

Pirmasis į trasą su 2300 tonų traukiniu išdundėjo jau 1945 m. spalio 5 d., jam krikštatėviai suteikė vardą П-0001 «Победа» (ar galėjo būti kitaip?). 1947 m. metais konstruktoriai už šį pasiekimą tapo Stalino premijos laureatais, o garvežių serija konstruktoriaus garbei pavadinta viena raide Л. Nuo 1945 iki 1955 metų buvo pagaminta 4199 tokių garvežių, su laiku šiek tiek juos patobulinant ir/ar modifikuojant.

Žinoma, šis fotogeniškas gražuolis nebuvo pamirštas kino kūrėjų. L serijos garvežiai, suvaidinę ne vienoje juostoje tarybiniais laikais, net ir šiame amžiuje karts nuo karto sušmėžuoja kino salėse. Vienas garsesnių filmų, kuriame galite tokį pamatyti – 20 milijonų dolerių kainavusi Andrejaus Kravčiuko istorinė drama Admirolas.

Паровоз Л

Galia, AG 2200
Konstrukcinis greitis, km/h 80
Darbinė masė masė, t 102,1
Kuro atsargos, t 18
Vandens bako talpa, m3 28

Fotoinspekcija


Сделано в СССР


Įsisprauskime į mašinisto kabiną


Į kabiną per plyšius spraudžiasi ir saulės spinduliai


Čia šiek tiek apskretę, dėl to kostiumą verčiau palikti namie


Pirmą kartą atsisėdus už SAAB vairo, viskas atrodo panašiai


Bet po truputį kiekviena rankenėlė atskleidžia savo funkciją


Maldelė prieš kelionę


Čia alkani mašinistai kepdavo bandeles


Prie garvežio prikibęs kažkoks nusmurgęs vagonėlis


Varančių ratų diametras – metras pem!


Žibintas užaklintas, matyt, naktį nevažinėdavo


Pergalė


Atgal į rytus…

Kur galima pamatyti tokį garvežį?

Recommended Posts

Facebook komentarai:

Jūsų nuomonė