Pasimatymas su šilumvežiais

Tą vakarą mano galvoje sukiojosi dilema: važiuoti į pasimatymą ar nevažiuoti. Visuomet lengviau yra kažko nedaryti, o kadangi lengvi keliai – ne man, nusprendžiau važiuoti. Ir, kaip visuomet, nenusivyliau – manęs laukė auksinis saulėlydis bei du tyloje ir augalijoje paskendę nebenaudojami šilumvežiai – puikaus vakaro receptas.

TGM6A-007 Klaipėdos uoste

Prieš mėnesį buvau apsistojęs viename Klaipėdos viešbučių, kur per langą galėjau stebėti dieną naktį nerimstantį manevrinį šilumvežį TGM6A-007. Jis tai tempė, tai stūmė, tai vijosi paleistus įvairiausius vagonus ir cisternas. Apie tokį užimtumą lieka tik pasvajoti šiame reportaže užfiksuotiems lokomotyvams – jie jau ne vienerius metus stovi nenaudojami.

Truputis istorijos

Prieš einant į pasimatymą reikia susirinkti šiek tiek žinių. 2014-ais metais Vilniuje susitikome su vienišu įmigusiu šilumvežiu ТГМ1 (тепловоз с гидропередачей, маневровый) – lietuviškai TGM / ŠHM – šilumvežis su hidropavara, manevrinis. Tai darbinis arkliukas dažniausiai tempiantis ir stumiantis vagonus ribotoje teritorijoje, o tarpmiestines keliones tik sapnuoja baigęs darbus.

Šį auksinį vakarą pasimatymą paskyriau net dviem ТГМ lokomotyvams. Abu jie tikrąjį vardą slepia po šifru ТГМ23, tik vienas, matęs truputį atnaujinimų, gale nešioja ir raidę Б (B) – ТГМ23Б. Skaičius 23 nurodo tipą. Vienas šilumvežis kartu su balastu gali sverti iki 54 tonų, tad nenuostabu, kad jo širdis – dvylikos cilindrų variklis išspaudžiantis iki 500 arklio galių. Kuro toks raumenų kalnas vežiojasi atitinkamai – 1200 kilogramų. Klausiate kiek valgo? Šimtui kilometrų niekas neskaičiavo ir neskaičiuos, užtenka žinoti, kad per valandų cilindruose sudega apie 70 litrų saliarkos.

Bėgiai visuomet kur nors nuveda

Šio natūraliai ryžo gražuolio gimtinė – Muromas, Šiaulių dydžio miestas Rusijoje, prie Okos upės, apie 1100 kilometrų nuo Vilniaus. Jis beveik mano bendraamžis – lentelėje ant korpuso iškalta data – 1981 spalis.

ТГМ23Б
Dingo vienas akinis, radusius kreiptis AŽ
Gimimo liudijimas
ТГМ23Б mašinisto kabina
Iki Tesla panelės kiek toloka
Atspalviai
Tikslus šio manevrinio šilumvežio pavadinimas – ТГМ23Б-2352
Visai šalia kiek senesnis – ТГМ23-772
Ciklopas vyresnis dešimčia metų, buvo pagamintas 1971 m.
Šiuo rakursu primena kašalotą
Ar užuodžiate pabėgių kvapą?
Senukas paskutinį kartą traukė porą vagonų
Vagonai biriems produktams (pabiručiams) transportuoti
Vijokliui ši trijulė labai patinka
ТГМ23 mašinisto darbo vieta
Tik iš pirmo žvilgsnio atrodo sudėtinga
Realiai darbui reikalingos vos kelios svirtys
Hidropavara vietoje
Ant šilumvežio puikiausiai įsitaisė samanų ir kerpių kolonijos
Ar jis dar kada pajudės?
Ar pastums šiuos vagonus?
Atsisveikinimo žvilgsnis

Teksto ir vizualinės medžiagos autorius: Donatas Žvirblis

Projektą finansuoja
Lietuvos kultūros taryba

Recommended Posts

Facebook komentarai:

Jūsų nuomonė